Cum putem
|
Există studii care recomandă „sporirea motivației elevilor pentru lectură prin creșterea încrederii în ei înșiși ca cititori” (vezi Reading literacy in Ireland in PISA 2018: Performance, policy and practice, pagina 150; document complet aici).
O metodă eficientă de creștere a încrederii micului cititor în el însuși este de a alege texte potrivite nivelului său de înțelegere. În România, nu există serii de publicații pentru lectură școlară al căror conținut să fi fost evaluat la nivelul complexității textelor.
LEMI este primul instrument digital din România care evaluează complexitatea lingvistică a textelor de literatură pentru copii, bazându-se pe metode de cercetare din domeniile lingvisticii de corpus și tehnologiei informației.
LEMI face parte din proiectul Lectură pentru mine. Știința în slujba copiilor – LEMI, coordonat de Universitatea de Vest din Timișoara, România. LEMI are ca scop principal stimularea interesului pentru lectură la elevii din clasele 0-IV (vârsta 7-11 ani). Perioada de derulare a proiectului este ianuarie-noiembrie 2023.
Vezi obiectivele proiectului aici.
Acknowledgement
Activităţile din cadrul proiectul LEMI (Lectură pentru mine. Știința în slujba copiilor) sunt susținute de către grantul AFCN / Administrația Fondului Cultural Național în cadrul sesiunii I/2023), aria Promovarea Culturii Scrise, nr. P0299/10.02.2023., acordat Universității de Vest din Timișoara pentru propunerea depusă de coordonatorul proiectului, CS II dr. Habil. Madalina Chitez.